Podsumowanie roku 2018 – wywiad z wiceprezesem zarządu Proxima-Service

Nowy rok to czas nowych wyzwań, planowania nowych działań, ale także chwila na refleksję na temat dotychczasowych przedsięwzięć. Prezentujemy Państwu wywiad z wiceprezesem zarządu firmy Proxima-Service – Łukaszem Kadelą.

1. Za nami rok 2018. Czy firma Proxima-Service może go zaliczyć do udanych?

Jest to już 28 raz w historii Proximy gdy możemy dokonać całorocznego podsumowania . Rok 2018 należy zaliczyć do udanych w zakresie fundamentalnych kierunków prowadzenia działalności.
Udało nam się zrealizować plany biznesowe w zeszłym roku i przygotować zakres działań na obecny 2019 rok. W ramach realizacji planów udało nam się zwiększyć liczbę realizowanych procesów administracyjnych dla nowych inwestycji i w znacznej ich części znaleźć na nie odbiorców. Dzięki temu spokojnie możemy rozpocząć pracę w Nowym Roku.


 2. W tym roku zaszło sporo zmian w branży deweloperskiej. Która z nich najbardziej wpłynęła na funkcjonowanie firmy?

Spore zmiany dają się najczęściej odczuć w perspektywie dłuższej niż jeden rok, a te tyczące się zeszłego nie przebiły się na kluczowe aspekty wpływające na kształtowanie rynku mieszkaniowego
w zeszłym roku. Były nimi znaczny popyt na nowe mieszkania, ciągły wzrost wartości kosztów ich wytworzenia niskie koszty kredytów hipotecznych. Ten układ z jednej strony rozpędził rynek budowlany w ostatnich latach, ale z drugiej strony wzrost kosztów wytworzenia stopniowo hamuje planu inwestycyjne firm deweloperskich. Pracujemy głównie w obszarze przygotowania inwestycji i wyraźnie widać narastającą powściągliwość w podejmowaniu decyzji inwestorów o zakupie i realizacji kolejnych inwestycji.


3. Jakie wydarzenie można zaliczyć do największego sukcesu Proximy-Service w 2018 roku?

Dla nas najistotniejsza jest stabilna pozycja Proximy na rynku . Dlatego pomimo iż jest to sprzeczne ze spodziewaną odpowiedzią to największym wydarzeniem jest podtrzymanie i umocnianie naszego wizerunku
na rynku nieruchomości.


4. Wiemy też, że Proxima- Service angażuje się mocno w działania prospołeczne dla krakowskiej społeczności. Jak to wyglądało w 2018 roku i co w tym zakresie planowane jest na przyszły rok?

Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie. W zeszłym roku kontynuowaliśmy wieloletnie projekty wspierania krakowskiej kultury i sportu. W części aktywność ta jest rozpoznawalna ze względu na ich medialny charakter, dlatego nie wymaga z naszej strony komunikowania. Natomiast jest również bardzo istotny obszar naszej działalności poświęcony edukacji młodzieży i wsparciu inicjatyw na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Niezależnie od powyższego ostatni rok był również czasem na dokonanie pewnych refleksji i w dalszej konsekwencji weryfikacji perspektyw naszych aktywności  na tym polu.

5. Na jakich działaniach Proxima-Service będzie się koncentrować w najbliższym roku? Jakie są plany inwestycyjne?

Mamy przygotowane trzy inwestycje deweloperskie na 2019 rok i planujemy ich realizację. Są to projekty odpowiadające na różne potrzeby przyszłych mieszkańców.
Wierzymy w powodzenie tych przedsięwzięć bo duża część wspomnianych potrzeb a raczej oczekiwań od nowego miejsca zamieszkania nie została jeszcze w Krakowie zaspokojona.
Nasze ostatnie inwestycje i tym bardziej te obecne to ukierunkowanie w stronę ekologii. Jest to w naszych projektach zakres wybiegający znacząco poza potrzeby marketingowe.
Realnie wprowadzamy nowoczesne rozwiązania proekologiczne i zachęcamy do ich wykorzystywania. Lokalizacja w której nie na reklamie, a faktycznie jest komunikacja miejska, zieleń i bliskość do dojrzałej infrastruktury.
Oraz ergonomia w układzie pomieszczeń, która daje się konfigurować, personalizować i odpowiada nie tylko na potrzebę chwili, ale podąża ze zmianami w życiu mieszkańców.